Οριοθέτηση χωρίς τιμωρία

ar1

Το θέμα της πειθαρχίας είναι ένα θέμα που απασχολεί πολύ συχνά τους γονείς σχετικά με την ανατροφή του παιδιού τους. Πολλές φορές υπάρχουν σκέψεις όπως: «Ποια μέθοδο να χρησιμοποιήσω;», «Το κάνω καλά;», «Γιατί η μέθοδος που χρησιμοποιώ λειτουργεί στο ένα μου παιδί και στο άλλο όχι;», «Είναι χρήσιμο να χρησιμοποιήσω τιμωρία;»

Η τιμωρία μπορεί για χρόνια να αποτελούσε μέσο διαπαιδαγώγησης, ωστόσο έχει πλέον αποδειχθεί ότι δεν αποτελεί έναν λειτουργικό και αποδοτικό τρόπο διαπαιδαγώγησης. Αυτό συμβαίνει, διότι μέσω της τιμωρίας δεν διδάσκουμε το παιδί τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να κάνει επιλογές. Επιπλέον, δημιουργούμε ένα αίσθημα εκδικητικότητας απέναντι μας, αφού με την τιμωρία στερούμε πάντα ένα συγκεκριμένο «κάτι» από το παιδί, το οποίο μάλιστα δεν σχετίζεται με την πράξη που εκδήλωσε. Όταν για παράδειγμα, το παιδί στερείται την τηλεόραση ή τη βόλτα του, επειδή δεν έφαγε το φαγητό του ή δεν διάβασε τα μαθήματά του, επιλέγουμε να το τιμωρήσουμε, κάνοντάς το να αισθανθεί θυμό για το πρόσωπό μας. Ακόμη, δεν καταφέρνουμε να του μάθουμε να κρίνει αναλόγως αν η συμπεριφορά που σκέφτεται να εκδηλώσει, θα του επιφέρει κάποια θετική ή αρνητική συνέπεια.

Ουσιαστικά, μέσα από τη μέθοδο της οριοθέτησης στοχεύουμε να διδάξουμε στο παιδί ότι οτιδήποτε κι αν κάνει, αυτό επιφέρει πάνω του μια συνέπεια. Δηλαδή, η ίδια του η πράξη επιφέρει τη συνέπεια και όχι εμείς με τη «δύναμη» που έχουμε ως γονείς. Για παράδειγμα, αν το παιδί δεν φάει, η φυσική συνέπεια της πράξης του θα είναι να πεινάει, αν καταστρέψει ένα χρήσιμο αντικείμενο, η φυσική συνέπεια είναι ότι θα πρέπει να βρει τρόπο να το επιδιορθώσει ή να το αντικαταστήσει.

Για να λειτουργήσει η οριοθέτηση, είναι χρήσιμο να αποφύγουμε τη γενίκευση και τους χαρακτηρισμούς. Αντί, λοιπόν, να πούμε « Πάλι άφησες άνω κάτω το δωμάτιό σου; Πόσο τεμπέλης είσαι…», μπορούμε να πούμε «Καλό είναι τα παιχνίδια να μπαίνουν στη θέση τους για να μπορείς την επόμενη φορά να βρίσκεις ότι χρειάζεται. Αν το παιδί επιλέξει, ακόμη και μετά από αυτή την τοποθέτηση, να μην τακτοποιήσει το δωμάτιό του αφήνουμε να βιώσει τη φυσική συνέπεια της πράξης του, χωρίς να το πιέσουμε να επιλέξει το «σωστό». Είναι καλό να αποφεύγουμε να κατηγορούμε και να γενικεύουμε, να χαρακτηρίζουμε, να απειλούμε, να διατάζουμε, να κάνουμε κήρυγμα και να δωροδοκούμε.

Επομένως με την οριοθέτηση μαθαίνουμε στο παιδί να υπακούει όχι με τη χρήση αυστηρών κανόνων και τιμωριών. Η οριοθέτηση δεν είναι κάτι που επιβάλλεται αλλά κάτι που μαθαίνεται, η οποία οδηγεί σε μια πειθαρχία που κατά βάση στηρίζεται στην αγάπη και την εμπιστοσύνη. Για να γίνει σωστή οριοθέτηση έχει σημασία ο τρόπος που θα διατυπωθεί η κάθε πρόταση για την εκάστοτε συνθήκη. Είναι σημαντικό να ενημερώνουμε το παιδί για το ποια είναι η θετική και η αρνητική συνέπεια της αντίθετης συμπεριφοράς και μετά να του επιτρέπουμε να διαλέξει ότι θέλει. Να είστε σίγουροι ότι όταν το παιδί βιώσει την αρνητική συνέπεια μιας συμπεριφοράς του, την επόμενη φορά θα το σκεφτεί διπλά!

Εκπαιδευτική εκδρομή στην 115 Πτέρυγα Μάχης

Τη Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή με προορισμό την 115 Πτέρυγα Μάχης στα Χανιά. Οι τάξεις της Ε’ και της Στ’ δημοτικού μεταφερθήκανε στο στρατόπεδο της πολεμικής αεροπορίας , όπου μας υποδέχτηκε συγκεκριμένα η 340 Μοίρα, με στόχο να ενημερώσουν τα παιδιά για τον σκοπό και το έργο τους.

Αρχικά, υπήρξε μια παρουσίαση, κατά την οποίοι στελέχη του σώματος μας εξήγησαν κάποιες βασικές παραμέτρους για την αποστολή τους, τα αεροπλάνα και την στολή τους, ενώ ακολούθησαν πλήθος ερωταπαντήσεων, καθώς οι μαθητές επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Στη συνέχεια, παρατηρήσανε προσεκτικά ένα αεροσκάφος εξωτερικά και περιμετρικά, ενώ στο τέλος μπήκανε σε έναν προσομοιωτή πτήσης, στον οποίο είδανε έναν ασκούμενο πιλότο να πετάει σε ζωντανό χρόνο.

Υ.Γ. Ευχαριστούμε πολύ την Πτέρυγα Μάχης για τη φιλοξενία!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ

image 6483441
2

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας που ήταν στις 3 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ένα βιωματικό εργαστήρι για τους μαθητές, με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Αναπηρίας . Σε συνεργασία οι δάσκαλοι της παράλληλης στήριξης οργάνωσαν ένα σύνολο δραστηριοτήτων, σύμφωνα με τις οποίες οι μαθητές θα μπουν στη θέση του ανάπηρου με σκοπό να δημιουργηθεί ένα κλίμα ευαισθητοποίησης και ενσυναίσθησης.

Στο προαύλιο του σχολείου θα υπάρχουν έξι θρανία, τα οποία θα φιλοξενούν τους έξι σταθμούς , που θα αφορούν σε μια διαφορετική μορφή αναπηρίας. Οι Σταθμοί διαμορφώθηκαν ως εξής:
1 ος Σταθμός (Αυτισμός και επικοινωνιακή αναπηρία):
2 ος Σταθμός (Μαθησιακές Δυσκολίες):
3 ος Σταθμός (Νοητική αναπηρία):
4 ος Σταθμός (Ακουστική Αναπηρία):
5 ος Σταθμός (Οπτική Αναπηρία):
6 ος Σταθμός (Σωματική αναπηρία):

8
5
7
6

Σχολική εκδρομή στο Παγκρήτιον Στάδιον στο Ηράκλειο

Την Τρίτη 2 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε σχολική εκδρομή στο Παγκρήτιον Στάδιον στο Ηράκλειο με τους μαθητές των τάξεων της πέμπτης και της έκτης τάξης.

Σκοπός αυτής της δράσης ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν και να ασκηθούν σε ένα πλήθος Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών αθλημάτων.

Μερικά από τα αθλήματα που δοκίμασαν οι μαθητές ήταν: η δοκός ισορροπίας, ο ίππος και οι κρίκοι από το άθλημα της ενόργανης, η τοξοβολία, το άλμα εις μήκος από το άθλημα του στίβου, το μποτσία (boccia), για άτομα με αναπηρία όρασης και το goalball, που αφορά κυρίως σε άτομα με κινητικές αναπηρίες.

Μαθητική Παρέλαση για την 28η Οκτωβρίου 2022

Σήμερα, Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2022, πραγματοποιήθηκε και η μαθητική παρέλαση με τους μαθητές και του δικού μας σχολείου να τιμούν με την παρουσία τους και το βήμα τους τον εορτασμό της εθνικής μας επετείου του ιστορικού “ΟΧΙ”.

Τους μαθητές συνόδεψαν στην παρέλαση η καθηγήτρια γυμναστικής, η κ. Τσαλικίδου Αικατερίνη και οι δάσκαλοι παράλληλης στήριξης, ο κ. Κλαδάς Φίλιππος και η κ. Παρασχάκη Μαρία-Βασιλική.

 

9η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού-Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2022

309875063 565094522054052 5295869881808321730 n

Την ημέρα του σχολικού αθλητισμού προβλέπεται να υλοποιηθούν αθλητικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου με κοινό σύνθημα: “Άθληση κάθε μέρα, Υγεία μια Ζωή.” 

Βασική επιδίωξη αυτού του δρώμενου είναι οι μαθητές, μέσω των αθλητικών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων να επωφεληθούν από  τη γενικότερη παιδεία και τις αξίες που μπορεί να προσφέρει ο αθλητισμός, αλλά και η ευρύτερη αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής, προς όφελος όλων των μαθητών/μαθητριών.

Σήμερα, στις 10 Οκτωβρίου 2022, το σχολείο μας γιόρτασε την ημέρα του σχολικού αθλητισμού, στο Δημοτικό Γήπεδο της Σοχώρας μέσα από ένα πλήθος δραστηριοτήτων, με σταθμούς, όπως αυτός του “άλματος εις μήκος” ή και ο σταθμός “survivor games”, με κύριους συντονιστές τους γυμναστές του σχολείου μας, τον κ. Κυριακίδη Νεοκλή και την κ. Τσαλικίδου Κατερίνα.

310618979 1075138799839647 6039106426882874699 n
309889473 486013640077619 2820701952145347530 n

Αγώνας δρόμου 1 χλμ. μαθητών δημοτικών σχολείων Ρεθύμνου.

Την Κυριακή 6 Οκτωβρίου, έγινε ένας αγώνας δρόμου (αγώνας μνήμης) για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή. Στον αγώνα δρόμου δικαίωμα συμμετοχής είχαν όλοι μαθητές που φοιτούσαν στη Δ’, Ε’ και Στ’ δημοτικού. Οι μαθητές τρέξανε 1 χιλιόμετρο, με αφετηρία τη Μαρίνα και τερματισμό την πλατεία Μικρασιατών.

Το σχολείο μας συμμετείχε με 12 παιδιά. Από αυτά κατάφεραν να πάρουν την πρώτη θέση: η Παραγιουδάκη Μαρίλια, τη δεύτερη θέση: Ρουσσάκη Στεφάνια, στην κατηγορία των κοριτσιών και τη  δεύτερη θέση: ο Θεοδωρουλάκης Γιάννης στην κατηγορία των αγοριών.

Ώρες επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς.

Τμήματα Ονομ/νυμο Επικοινωνία με γονείς
Διευθυντής Κυδωνάκης Νικόλαος  
Υποδιευθύντρια & Τμήμα Ένταξης Καραθύμιου Χριστίνα Δευτέρα, 10:45-11:30
Τμήμα Υποδοχής Τζεκάκη Πολύμνια Τρίτη, 10:00-10:45
Τμήμα Α1 Αλέξη Χριστίνα  Δευτέρα,  11:45-12:25
Τμήμα Α2 Κουφάκη Μαρία Παρασκευή, 10:00-10:45
Τμήμα Β Μάνδαλης Χρήστος Τετάρτη, 11:45-12:25
Τμήμα Γ1 Δούσος Βασίλειος  Τρίτη, 9:00-9:40
Τμήμα Γ2 Θεοδωράκη Γαρυφαλιά Παρασκευή, 9:00-9:40
Τμήμα Δ1 Γιαννουλάκης Παντελής Δευτέρα, 10:00-10:45 Πέμπτη, 10:45-11:30
Τμήμα Δ2 Κουβαρά Μαρία Τετάρτη, 11:45-12:25
Τμήμα Ε1 Κρυοβρυσανάκη Μαρία  Δευτέρα, 11:45-12:25
Τμήμα Ε2 Φαρμάκης Ηλίας Τρίτη, 10:00-10:45
Τμήμα Στ Δεληβελιώτη Αικατερίνη
Καλφόπουλος Φώτιος (σε άδεια)
 Τρίτη, 13:15-14:00
Δάσκαλος Παράλληλης, Β

Δασκάλα Παράλληλης, Γ2
Τζιερτζής Συμεών

Λιουδάκη Ιωάννα
Τετάρτη, 11:45-12:25


Δασκάλα Παράλληλης, Δ2 Αλεξίου Παρθένα Μαρία Τετάρτη, 11:45-12:25
Δασκάλα Παράλληλης, Ε1 Παρασχάκη Μαρία Βασιλική Τετάρτη, 11:45-12:25
Δασκάλα Παράλληλης, Ε2 Χατζησταυρίδου Χριστίνα Τρίτη, 11:45-12:25
Δάσκαλος Παράλληλης, Στ Κλαδάς Φίλιππος  Παρασκευή, 11:45-12:25
Καθηγήτρια Εικαστικών Κάππα Άννα Πέμπτη, 11:45-12:25
Καθηγήτρια Αγγλικών Αλεξίου Μαρία Τρίτη, 9:00-9:40
Καθηγήτρια Μουσικής Μάρκου Βασιλική  Παρασκευή, 9:30-10:00
Καθηγήτρια Γυμναστικής Τσαλικίδου Αικατερίνη Τετάρτη, 12:35-13:15
Καθηγητής Γυμναστικής Κυριακίδης Νεοκλής Τετάρτη, 12:35-13:15
Καθηγήτρια Πληροφορικής Γκουτζαμάνη Βασιλική  Δευτέρα, 10:20-10:45
Καθηγήτρια Θεατρικής Μιχαηλίδου Αικατερίνη  Τετάρτη, 12:00-12:25
Καθηγήτρια Γαλλικών Καυκιά Χριστούλα  Πέμπτη, 8:15-9:00

“O Αγιασμός του Σχολείου μας”

Σήμερα, Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022, πραγματοποιήθηκε ο Αγιασμός στο προαύλιο του σχολείου μας. Παλιοί και νέοι μαθητές συναντήθηκαν στην αναδιαμορφωμένη αυλή του σχολείου μας, παρουσία και του Δημάρχου της πόλης μας, κ. Μαρινάκη Γεωργίου.

Ευχόμαστε σε όλους, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς,  καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Η ΣΤ΄ προβληματίζεται για τους  πιθανούς κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο.