Project Διατροφής

unnamed 2

Την Πέμπτη 27 Απριλίου ξεκίνησε το πρόγραμμα ¨Διατροφή και υγεία¨ που υλοποίησαν οι εκπαιδευτικοί  του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου και ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα 15 Μαΐου 2023.

Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω πρόγραμμα γινόταν κάθε εβδομάδα, για δύο διδακτικές ώρες και έπαιρναν μέρος δύο τάξεις κάθε φορά.

Αρχικά, το πρόγραμμα ξεκινούσε μέσα στην τάξη και μέσω ενός πιο θεωρητικού πλαισίου ενημερωνόντουσαν για την διατροφική αξία των τροφίμων και για τον τρόπο που μπορούν να φτιάξουν ένα σωστό πρωινό. Μάθανε λοιπόν και μέσα από σύντομες ασκήσεις πως ένα σωστό πρωινό πρέπει να περιλαμβάνει ένα στοιχείο από τις τρεις βασικές ομάδες: των δημητριακών, των γαλακτοκομικών και των φρούτων/λαχανικών.

Στη συνέχεια, τα παιδιά βγαίνανε στον προαύλιο χώρο, όπου εκεί θα φτιάχνανε μόνα τους πλέον ένα σωστό και ισορροπημένο πρωινό, από τον μπουφέ που είχαν επημεληθεί εκπαιδευτικοί και γονείς. Ο μπουφές περιελάμβανε τρόφιμα από όλες τις κατηγορίες τροφίμων κι έτσι με έναν πρακτικό και παιγνιώδη τρόπο έγινε ευχάριστα η γενίκευση των γνώσεων τους.

Τέλος, για την υλοποίησή του προγράμματος συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί της ομάδας ¨Κοινωνία και σχολείο¨ : Γκουτζαμάνη Βασιλική, Φαρμάκης Ηλίας, Παντελής Γιαννουλάκης, Τζεκάκη Πολύμνια, η Δρ. Ειρήνη Β. Θεοδωράκη, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, , ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι βοήθησαν  στην υλοποίηση του προγράμματος αυτού.

Διαγωνισμός Εκμίσθωσης Κυλικείου του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου

Η Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ρεθύμνης, προκηρύσσει δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό με σφραγισμένες προσφορές για την εκμίσθωση του κυλικείου του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου.

Ο διαγωνισμός θα γίνει στο γραφείο του Δ/ντή του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου, Ψιλάκη 1 – 74100 Ρέθυμνο, κατά την 30η Μαΐου 2023, ημέρα Τρίτη και ώρα 09:00.

Στη γενική ηλεκτρονική διεύθυνση του Δήμου Ρεθύμνης: www.rethymno.gr διατίθεται η αναλυτική διακήρυξη – δικαιολογητικά συμμετοχής ακολουθώντας τη διαδρομή: Επικαιρότητα/Δημοπρασίες – Διαγωνισμοί.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Γραφείο της Σχολικής Επιτροπής Πρωτ/θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ρεθύμνης, τηλ:2831054410, εσωτ. 4, και στην ηλεκτρονική διεύθυνση makrilaki@rethymno.gr κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

 

Στο συνημμένο αρχείο παρουσιάζεται ολόκληρο το κείμενο της Διακήρυξης του Διαγωνισμού:

1 ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ Δ.Σ. 3ο Ρεθ _ΠΕΡΙΛ + ΑΝΑΛ_

 

3ο Βραβείο στον Σχολικό Διαγωνισμό για τη γιορτή της Γαλλοφωνίας 2023

το σαλιγκάρι 2

Το 3ο Βραβείο στον Σχολικό Διαγωνισμό για τη γιορτή της Γαλλοφωνίας 2023 κέρδισαν οι μαθητές της Στ’ τάξης, που συμμετείχαν στα πλαίσια του μαθήματος των Γαλλικών με την καθηγήτριά τους κα Χ. Καυκιά.

Ο Εθνικός Διαγωνισμός Γαλλοφωνίας 2023 είχε ως γενικό τίτλο “Δωμάτιο αξιοπερίεργων εκθεμάτων”, που επί της ουσίας επισημαίνει πως η περιέργεια δεν είναι κάτι αρνητικό, αλλά αντιθέτως αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο εξερεύνησης, αναπαράστασης και οικειοποίησης του κόσμου, στο πλαίσιο ενός οικείου χώρου ή προς όφελος ενός μικρού αριθμού επισκεπτών. Εργαλείο γνώσης και πηγή αισθητικής απόλαυσης, το ιδιωτικό δωμάτιο αξιοπερίεργων αντικειμένων θα δώσει τη σκυτάλη, στα τέλη του 18ου αιώνα, στο μουσείο, ανοικτό πλέον στο ευρύ κοινό! Θησαυροφυλάκια, συλλογές αξιοπερίεργων αντικειμένων, παραθέσεις εκθεμάτων φυτών, ορυκτών, ζώων, λίθων, μηχανολογικών αντικειμένων, έργων τέχνης, τα δωμάτια αυτά αποκαλούνται επίσης δωμάτια θαυμάτων που, σύμφωνα και με την ετυμολογία της λέξης, δημιουργήθηκαν για να προκαλούν έκπληξη και θαυμασμό.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές του δικού μας σχολείου διαγωνίστηκαν στο επίπεδο Α2 με τίτλο: “Το παιχνίδι των αξιοθέατων” και προτεινόμενο θέμα τη δημιουργία ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού που θα αφορά στα αξιοθέατα ενός γαλλόφωνου προορισμού. Έτσι, οι μαθητές μας φτιάξανε το παραπάνω πρότζεκτ με τίτλο: “Les curiositès de l’ escargot”, που σημαίνει: “Οι περιέργειες του σαλιγκαριού”, το οποίο αποτυπώνει τον χάρτη του Παρισιού, που μοιάζει με κέλυφος σαλιγκαριού, και τα διάφορα αξιοθέατα που μπορεί κανείς να συναντήσει εκεί.

Συγχαρητήρια στους μαθητές και την καθηγήτρια του σχολείου μας για την εξαιρετική προσπάθειά τους και για το αποτέλεσμα που τους αντάμειψε!

Πηγή: www.ifg.gr/news/diagonismos-gallofonias-2023/

123

Εγγραφές για το Σχολικό έτος 2022-2023

κατάλογος

Οι αιτήσεις για την εγγραφή των μαθητών/τριών που θα φοιτούν για πρώτη φορά στην Α’ Τάξη του δημοτικού σχολείου, για το σχολικό έτος 2023-2024, θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023.

 

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 στην Α’ τάξη του δημοτικού θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1/01/2017 έως και 31/12/2017.

 

Τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου μας περιλαμβάνουν την παλιά πόλη από τη Φορτέτζα Βόρεια έως ένα οικοδομικό τετράγωνο πάνω από το νεκροταφείο και το νοσοκομείο Νότια και από το Στάδιο της Σοχώρας Δυτικά έως και τη μητρόπολη Ανατολικά.

Πατήστε ΕΔΩ για να ανακατευθυνθείτε στον αντίστοιχο χάρτη των ορίων της σχολικής περιφέρειας.

Δικαιολογητικά

  1. Αίτηση Εγγραφής (Δίνεται από το σχολείο)
  2. Βιβλιάριο Υγείας Μαθητή (το σχολείο βγάζει μια φωτοτυπία)
  3. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Από το σχολείο ή ηλεκτρονικά)
  4. Αποδεικτικό για τη Διεύθυνση Κατοικίας
  5. Βεβαίωση Φοίτησης από το Νηπιαγωγείο

Η Δανειστική Βιβλιοθήκη του Σχολείου μας

biblio

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως κάθε Πέμπτη θα είναι ανοιχτή η δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας  για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Σκοπός της σχολικής δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να ενισχύσει τη σχολική ζωή και να καλλιεργήσει στους μαθητές την αγάπη για τη λογοτεχνία και τη γενικότερη ανάγνωση βιβλίων. Επιπροσθέτως, με αυτόν τον τρόπο εντάσσουμε τους μαθητές μας σε ένα μελλοντικό κλίμα ενός υπεύθυνου πολίτη, καθώς μπαίνουν στη διαδικασία να αναζητούν και να επιλέγουν με βάση τα προσωπικά τους κριτήρια και ενδιαφέροντα, να συμπληρώνουν φόρμες με τα ονόματά τους και τους τίτλους των βιβλίων που επιλέγουν κάθε φορά, μαθαίνουν να είναι συνεπείς για τα βιβλία που δανείζονταιαλλά και για την τήρηση των χρονικών ορίων για την επιστροφή τους.

Ο δανεισμός και η επιστροφή των βιβλίων θα πραγματοποιείται ανά τάξη κατά την 3η και 4η διδακτική ώρα.

Συγκεκριμένα:

Α1 & Α2: 10:00-10:15

Δ1 & Ε2: 10:15-10:30

Β & Γ1: 10:30-10:45

Γ2 & Δ2: 10:45-11:00

ΣΤ & Ε1: 11:00-11:15

Υπεύθυνη για τη σχολική βιβλιοθήκη είναι η καθηγήτρια των γαλλικών, Κα Χριστούλα Καυκιά.

Χριστουγεννιάτικη Γιορτή

image 6487327 2

Στις 21 Δεκεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή του Σχολείου μας.

Γονείς, μαθητές και δάσκαλοι μεταφερθήκαμε στο “Σπίτι του Πολιτισμού”, για να παρακολουθήσουμε τη θεατρική παράσταση που προετοίμασαν οι μαθητές της Α’ δημοτικού, οι οποίοι μας έβαλαν στο κλίμα των Χριστουγέννων με τη χάρη τους και τα “σκανταλιάρικα” ποιήματά τους, ως τα ξωτικά των Χριστουγέννων.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η σύντομη μουσικοχορευτική παράσταση των μαθητών της Β’ δημοτικού, που μας τραγούδησαν με τους κόκκινους σκούφους τους, αλλά και τα παιδιά της Γ’ δημοτικού που ανέλαβαν να μας τραγουδήσουν ένα χριστουγεννιάτικο τραγούδι, όμως στη γλώσσα της νοηματικής, θυμίζοντάς μας ότι τα Χριστούγεννα είναι για ΟΛΟΥΣ!

Οριοθέτηση χωρίς τιμωρία

ar1

Το θέμα της πειθαρχίας είναι ένα θέμα που απασχολεί πολύ συχνά τους γονείς σχετικά με την ανατροφή του παιδιού τους. Πολλές φορές υπάρχουν σκέψεις όπως: «Ποια μέθοδο να χρησιμοποιήσω;», «Το κάνω καλά;», «Γιατί η μέθοδος που χρησιμοποιώ λειτουργεί στο ένα μου παιδί και στο άλλο όχι;», «Είναι χρήσιμο να χρησιμοποιήσω τιμωρία;»

Η τιμωρία μπορεί για χρόνια να αποτελούσε μέσο διαπαιδαγώγησης, ωστόσο έχει πλέον αποδειχθεί ότι δεν αποτελεί έναν λειτουργικό και αποδοτικό τρόπο διαπαιδαγώγησης. Αυτό συμβαίνει, διότι μέσω της τιμωρίας δεν διδάσκουμε το παιδί τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να κάνει επιλογές. Επιπλέον, δημιουργούμε ένα αίσθημα εκδικητικότητας απέναντι μας, αφού με την τιμωρία στερούμε πάντα ένα συγκεκριμένο «κάτι» από το παιδί, το οποίο μάλιστα δεν σχετίζεται με την πράξη που εκδήλωσε. Όταν για παράδειγμα, το παιδί στερείται την τηλεόραση ή τη βόλτα του, επειδή δεν έφαγε το φαγητό του ή δεν διάβασε τα μαθήματά του, επιλέγουμε να το τιμωρήσουμε, κάνοντάς το να αισθανθεί θυμό για το πρόσωπό μας. Ακόμη, δεν καταφέρνουμε να του μάθουμε να κρίνει αναλόγως αν η συμπεριφορά που σκέφτεται να εκδηλώσει, θα του επιφέρει κάποια θετική ή αρνητική συνέπεια.

Ουσιαστικά, μέσα από τη μέθοδο της οριοθέτησης στοχεύουμε να διδάξουμε στο παιδί ότι οτιδήποτε κι αν κάνει, αυτό επιφέρει πάνω του μια συνέπεια. Δηλαδή, η ίδια του η πράξη επιφέρει τη συνέπεια και όχι εμείς με τη «δύναμη» που έχουμε ως γονείς. Για παράδειγμα, αν το παιδί δεν φάει, η φυσική συνέπεια της πράξης του θα είναι να πεινάει, αν καταστρέψει ένα χρήσιμο αντικείμενο, η φυσική συνέπεια είναι ότι θα πρέπει να βρει τρόπο να το επιδιορθώσει ή να το αντικαταστήσει.

Για να λειτουργήσει η οριοθέτηση, είναι χρήσιμο να αποφύγουμε τη γενίκευση και τους χαρακτηρισμούς. Αντί, λοιπόν, να πούμε « Πάλι άφησες άνω κάτω το δωμάτιό σου; Πόσο τεμπέλης είσαι…», μπορούμε να πούμε «Καλό είναι τα παιχνίδια να μπαίνουν στη θέση τους για να μπορείς την επόμενη φορά να βρίσκεις ότι χρειάζεται. Αν το παιδί επιλέξει, ακόμη και μετά από αυτή την τοποθέτηση, να μην τακτοποιήσει το δωμάτιό του αφήνουμε να βιώσει τη φυσική συνέπεια της πράξης του, χωρίς να το πιέσουμε να επιλέξει το «σωστό». Είναι καλό να αποφεύγουμε να κατηγορούμε και να γενικεύουμε, να χαρακτηρίζουμε, να απειλούμε, να διατάζουμε, να κάνουμε κήρυγμα και να δωροδοκούμε.

Επομένως με την οριοθέτηση μαθαίνουμε στο παιδί να υπακούει όχι με τη χρήση αυστηρών κανόνων και τιμωριών. Η οριοθέτηση δεν είναι κάτι που επιβάλλεται αλλά κάτι που μαθαίνεται, η οποία οδηγεί σε μια πειθαρχία που κατά βάση στηρίζεται στην αγάπη και την εμπιστοσύνη. Για να γίνει σωστή οριοθέτηση έχει σημασία ο τρόπος που θα διατυπωθεί η κάθε πρόταση για την εκάστοτε συνθήκη. Είναι σημαντικό να ενημερώνουμε το παιδί για το ποια είναι η θετική και η αρνητική συνέπεια της αντίθετης συμπεριφοράς και μετά να του επιτρέπουμε να διαλέξει ότι θέλει. Να είστε σίγουροι ότι όταν το παιδί βιώσει την αρνητική συνέπεια μιας συμπεριφοράς του, την επόμενη φορά θα το σκεφτεί διπλά!

Εκπαιδευτική εκδρομή στην 115 Πτέρυγα Μάχης

Τη Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή με προορισμό την 115 Πτέρυγα Μάχης στα Χανιά. Οι τάξεις της Ε’ και της Στ’ δημοτικού μεταφερθήκανε στο στρατόπεδο της πολεμικής αεροπορίας , όπου μας υποδέχτηκε συγκεκριμένα η 340 Μοίρα, με στόχο να ενημερώσουν τα παιδιά για τον σκοπό και το έργο τους.

Αρχικά, υπήρξε μια παρουσίαση, κατά την οποίοι στελέχη του σώματος μας εξήγησαν κάποιες βασικές παραμέτρους για την αποστολή τους, τα αεροπλάνα και την στολή τους, ενώ ακολούθησαν πλήθος ερωταπαντήσεων, καθώς οι μαθητές επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Στη συνέχεια, παρατηρήσανε προσεκτικά ένα αεροσκάφος εξωτερικά και περιμετρικά, ενώ στο τέλος μπήκανε σε έναν προσομοιωτή πτήσης, στον οποίο είδανε έναν ασκούμενο πιλότο να πετάει σε ζωντανό χρόνο.

Υ.Γ. Ευχαριστούμε πολύ την Πτέρυγα Μάχης για τη φιλοξενία!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ

image 6483441
2

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας που ήταν στις 3 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ένα βιωματικό εργαστήρι για τους μαθητές, με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Αναπηρίας . Σε συνεργασία οι δάσκαλοι της παράλληλης στήριξης οργάνωσαν ένα σύνολο δραστηριοτήτων, σύμφωνα με τις οποίες οι μαθητές θα μπουν στη θέση του ανάπηρου με σκοπό να δημιουργηθεί ένα κλίμα ευαισθητοποίησης και ενσυναίσθησης.

Στο προαύλιο του σχολείου θα υπάρχουν έξι θρανία, τα οποία θα φιλοξενούν τους έξι σταθμούς , που θα αφορούν σε μια διαφορετική μορφή αναπηρίας. Οι Σταθμοί διαμορφώθηκαν ως εξής:
1 ος Σταθμός (Αυτισμός και επικοινωνιακή αναπηρία):
2 ος Σταθμός (Μαθησιακές Δυσκολίες):
3 ος Σταθμός (Νοητική αναπηρία):
4 ος Σταθμός (Ακουστική Αναπηρία):
5 ος Σταθμός (Οπτική Αναπηρία):
6 ος Σταθμός (Σωματική αναπηρία):

8
5
7
6

Σχολική εκδρομή στο Παγκρήτιον Στάδιον στο Ηράκλειο

Την Τρίτη 2 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε σχολική εκδρομή στο Παγκρήτιον Στάδιον στο Ηράκλειο με τους μαθητές των τάξεων της πέμπτης και της έκτης τάξης.

Σκοπός αυτής της δράσης ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν και να ασκηθούν σε ένα πλήθος Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών αθλημάτων.

Μερικά από τα αθλήματα που δοκίμασαν οι μαθητές ήταν: η δοκός ισορροπίας, ο ίππος και οι κρίκοι από το άθλημα της ενόργανης, η τοξοβολία, το άλμα εις μήκος από το άθλημα του στίβου, το μποτσία (boccia), για άτομα με αναπηρία όρασης και το goalball, που αφορά κυρίως σε άτομα με κινητικές αναπηρίες.